donderdag, december 11, 2008

De winnaars zijn bekend: beste online sollicitatie ervaring in Nederland

TenneT heeft de beste digitale sollicitatie-ervaring van 2008. Deze prijs is op woensdag 3 december uitgereikt tijdens Digitaal-Werven. Internetbureau Tam Tam kreeg een eervolle vermelding. Digitaal-Werven heeft in 2008 meer dan 350 organisaties onderzocht. Hierbij is gekeken naar de recruitmentsite, maar ook is bij elk van deze organisaties een 'mystery sollicitatie' gedaan en de reactie hierop is meegenomen in het resultaat. Het gaat immers om het complete sollicitatie proces, als je nieuwe medewerkers wilt werven.TenneT is in 2008 de opvolger van Reed Business, die de beste digitale sollicitatie-ervaring in 2007 won. De persoonlijke touch die een grote organisatie als TenneT laat zien op de site, door echte mensen met echte verhalen te gebruiken, viel in goede aarde bij de jury. Een voorbeeld hiervan is het fotoboek dat elk van de gebruikte personages heeft. Daarnaast sprong de 'sfeer proeven' video er in positieve zin uit. Tevens komt in de site het sportprogramma committed power sterk naar voren, één van de weinige secundaire arbeidsvoorwaarden waarmee een sterk overheidsgereguleerd bedrijf als TenneT zich kan onderscheiden. TenneT heeft er duidelijk voor gekozen haar eigen kracht te communiceren, wat door de jury erg op prijs wordt gesteld.

De eervolle vermelding gaat naar Internetbureau Tam Tam. De reden waarom Tam Tam eruit springt is de interactieve video, waarbij ook informatie wordt verzameld over de kandidaat. Verder biedt Tam Tam een goede gebruikerservaring op de site, waarbij je direct je weg kan vinden naar de plek waar je heen wilt. De vacatures hebben een kort en lang profiel en ook het feit dat de recruiter met naam, direct e-mail adres en telefoonnummer op de recruitmentsite vernoemd is wordt door de jury erg op prijs gesteld. De jury en de initatiefnemers van Digitaal-Werven zijn bijzonder verheugd dat Tam Tam bewijst dat je niet per sé een groot bedrijf met een groot budget niet moet zijn om een goede sollicitatie-ervaring te bieden. Met goed nadenken en een duidelijke uitstraling hebben kan je als kleine organisatie een goede digitale sollicitatie-ervaring bieden.

Geen opmerkingen: