woensdag, december 12, 2007

Hoe blijf je in contact met je netwerk?






Een vraag die mij regelmatig wordt gesteld is: hoe blijf je nu in contact met al die mensen die je kent van op een virtueel netwerk? Wel, een van de dingen die je kunt doen is hen een mailtje sturen op hun verjaardag bijvoorbeeld. Gisteren blies ik zelf 32 kaarsjes uit, en hoewel ik mij verwachtte aan enkele mails en smsjes, was ik verbaasd toen ik mijn mailbox open deed:
62 mails! Natuurlijk kwamen een aantal mails van mensen die ik persoonlijk kende en in het echte leven ook al ontmoet heb, maar de meerderheid kwam van online contacten .

Voor de aardigheid heb ik gecheckt via welke weg (welk sociaal netwerk) de mails verstuurd waren, want hoewel de meeste sociale netwerken de mogelijkheid bieden om een reminder service in te stellen (een soort van alarm voor de verjaardag van je online vrienden), staken enkele netwerken er met kop en schouders bovenuit:

  • Plaxo is duidelijk het meest populair: 33 mailtjes met verjaardagskaart komen via hen
  • Op de tweede plaats komt Facebook: 9 mails zonder kaartje
  • Hyves komt op de derde plaats met 2 boodschappen
  • SNATW stuurde 1 mailtje
  • Alle anderen (inclusief SMS): 17 mails

..of hoe je via sociale netwerken ook mensen offline kunt plezier doen :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij deze ook van mijnentwege langs deze weg een proficiat, weliswaar een dagje te laat maar beter iets dan niets natuurlijk ;-)

MarcErnst.com zei

An,

normaal dat je de meeste verjaardagswensen via Plaxo kreeg. Plaxo is, voor zover mij bekend, ook de enige die over een functionaliteit beschikt om dit te faciliteren. Je kan die zelf integreren in je Outlook en bij de dagelijkse openening er van krijg je een lijst van wie over x-aantal dagen (doorgaans zeven) verjaart.

P.S. Sorry dat ik je verjaardag over het hoofd zag. Maar je zit niet tussen mijn Plaxo-contacten :-). (Via LinkedIn & iRamblas, van HRMinfo.net, zijn we wel geconecteerd). Maar bij deze alsnog: happy birthday !