Digitaal-Werven (*) heeft de afgelopen twee maanden meer dan 100 recruitmentsites van Nederlandse bedrijven geëvalueerd. Deze wervingssites zijn op basis van 51 criteria beoordeeld. Hierbij is niet enkel naar de website zelf gekeken, maar ook naar het online sollicitatieproces inclusief de reacties op sollicitaties van de onderzoekers.
De resultaten van het onderzoek over de kwaliteit van de wervingssites van Nederland zijn ronduit teleurstellend te noemen. Ongeveer 50% van de onderzochte bedrijven reageert niet op een sollicitatie. In totaal scoort ruim 1/3 van de onderzochte websites een onvoldoende in het onderzoek.
Er zijn uiteraard ook positieve uitzonderingen, welke genomineerd zijn voor de titel ‘Beste recruitmentsite van Nederland’.
De genomineerde bedrijven zijn (in alfabetische volgorde):
- Achmea
- CMS Derks Star Busmann
- De Brauw Blackstone Westbroek
- Heineken
- LogicaCMG
- Ordina
- Reed Business
- Sogeti
- Sogyo
Omdat Digitaal-Werven gelooft dat je niet alles kan ondervangen in een onderzoek op basis van objectief meetbare criteria worden deze 9 genomineerden voorgelegd aan een jury. De jury bestaat uit arbeidsmarktcommunicatie deskundigen, designers, een usability expert, een headhunter en een student. De jury zal op 11 maart tijdens het Digitaal-Werven event bekend maken welke van deze genomineerde de prijs voor de beste wervingssite van Nederland in ontvangst mag nemen.
(*) Digitaal Werven is een initiatief van Bas van de Haterd, het enfant terrible van de Nederlandse rekruteringsmarkt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten