dinsdag, oktober 02, 2007

Corporate Social Networking Conference




Thijs Sprangers, een van de bedenkers van de CSN conferentie in Amsterdam, belde enkele dagen geleden om te vragen of ik wilde spreken op de eerste conferentie over sociale netwerken in Nederland. Interessant idee, vooral omdat het programma is afgestemd op hoe bedrijven sociale netwerken kunnen gebruiken om er zelf commercieel voordeel uit te halen. Niet vrijblijvend dus, maar erg concreet. De conferentie duurt een hele dag, met in de voormiddag gezamenlijke sessies en in de namiddag keuze uit twee mogelijkheden: ofwel hoe sociale netwerken gebruiken binnen de marketingafdeling, ofwel binnen rekrutering.




Het rekruteringsprogramma ziet er voorlopig als volgt uit:


Sprekers:
Geert Jan Waasdorp (Intelligence Group en Wervingswereld) over werven met social networks
An de Jonghe (Ulysses Consulting) publiceert over headhunters en social networks around the world

Thijs Sprangers (KREM) over alumninetwerken, boomerangs en de kracht van via-via werving


Thema’s:

• Wat betekent social networking voor de manier waarop mensen een baan zoeken?

• Hoe verandert sollicitantengedrag door social networks?

• Wat kun je als organisatie doen om succesvol te zijn met social networks?

• Welke netwerken bieden de meeste mogelijkheden voor recruiters?

• Welke bedrijven doen dit goed?


Meer informatie en updates kan je vinden op de site van Krem: http://www.krem.nl/csnconference/Programma.asp

Geen opmerkingen: