maandag, juni 04, 2007

Speelgoed of niet?



Een van de leukste dingen aan het Headhunter-in-de-ICT zijn, is dat je allerlei leuke nieuwe dingen kunt/moet(!) uitproberen om je kandidaten en klanten aan te trekken.


Een voorbeeld hiervan is "adejon", mijn Meetz avatar die je hiernaast ziet. Oké ik had niet veel inspiratie voor haar naam, maar geef toe dat het een schatje is ;-)


"Gaat zo'n bewegende avatar nu echt zorgen voor meer cv's" hoor ik een sceptische HR manager al vragen. Neen op zich natuurlijk niet, maar het is wel eens iets anders dan de zoveelste advertentie in de krant. Het is misschien nét voldoende om die Geweldige- kandidaat-die-niet-op-zoek-is even te laten stilstaan en de tekst te laten lezen die naast het figuurtje staat...


Bij ING hebben ze dat ook begrepen. Jeroen Fossaert stond mee aan de wieg van "Meet Roger"
een slim project dat passieve kandidaten wilt aantrekken (lees: kandidaten die niet op jobsites rondstruinen) door middel van virale marketing. Een goed idee - nu moeten ze enkel nog aan het babe-gehalte van Roger werken ;-)

Geen opmerkingen: